Doblers educats

Avui el “Diario de Mallorca” publicava aquesta notícia sobre la inversió d’un milió d’euros a les escoles concertades. Font va acabar animant al conseller Fiol a gastar-se més doblers en la concertada i jo me volia afegir a aquesta demanda. Conseller, per favor, inverteixi molts de doblers en l’escola concertada. Els de la pública no ho veiem malament, però que sigui després d’arreglar les nostres deficiències. El que no pot ser és que donem un milió d’euros quan nosaltres no en tenim per arreglar les goteres o protegir les columnes del gimnàs. Me sap greu però no entenc com prefereix arreglar el pati d’una escola concertada abans que el pati d’una de les seves escoles (la seva escola de Son Ferriol necessita mà de metge).

La oposición acusa al Govern de “regalar” dinero a centros escolares concertados amigos del conseller

A.BOSCH. PALMA.

Las palabras fueron del diputado del PSM, Eduard Riudavets, quien acusó a Francesc Fiol de “regalar dinero a los centros concertados elitistas que son de la amistad del señor conseller”. Riudavets se refería así al hecho de que la conselleria de Educación tenga previsto subvencionar con un millón de euros la ampliación de los centros concertados con mayor demanda.
La orden que regula estas ayudas es “ilegal”, según Riudavets, quien incidió en que la Conselleria primero decide a quién ayuda y luego busca la justificación legal.
La discusión sobre las actuaciones del Govern en eduación se enmarcó en la proposición no de ley que presentó el PSIB para pedir que la conselleria de Educación realice un plan de mejoras de las infraestructuras en los centros educativos y destine el dinero previsto para los concertados a la educación pública.
El diputado del PSIB, Andreu Bosch, acusó al Govern de fomentar la desigualdad, favorecer la escuela privada y crear desequilibrios en la red educativa de las islas.
Por su parte el diputado del PP, Joan Font, defendió la gestión del conseller y le animó a aumentar la partida de un millón de euros destinada a los centros concertados.